Helmond

Lezing 15 maart: De Alpen flora en fauna.

Koos en Suzanne Middeljans nemen ons mee door de Queyras, een deel van de Franse Alpen tegen de Italiaanse grens.

We zien zeldzame bergbloemen, orchideeën, steenbokken, gemzen, alpenmarmotten, vlinders etc. Zij hebben hier 16 jaar lang in alle seizoenen gelopen, meestal 4 keer per week of meer en kennen het gebied heel goed. Deze avond willen zij vooral heel veel laten zien en, behalve korte toelichtingen, niet te veel praten.

Voor de pauze ziet u foto's van Suzanne van orchideeën en fraaie, vaak zeldzame bergbloemen op grote hoogte en ook foto’s van steenbokken, gemzen, Alpenmarmotten, vlinders e.d.

Na de pauze laat Koos een aantal korte films van de Alpen, de vlinders en de dieren zien. De lezing is om 20.00 uur in Bibliotheek Dommeldal in Mierlo. Entree voor leden van Groei & Bloei en voor leden van de bibliotheek is € 3, -. Als u geen lid bent betaalt u € 5,-. Dit is inclusief een kopje koffie of thee.

Vooraf aanmelden kan evt. via: dommeldal.op-shop.nl/440/lezing-alpenflora-en-fauna-door-koos-ensuzanne-middeljans